Menu Close

Priešmokyklinukų „Žiemos istorija“

Žiema vaikams – stebuklų metas, kupinas sniego, ledo, tyrinėjimų, žaidimų ir smagių akimirkų. Šiemet nusprendėme ypatingai paminėti Tarptautinę sniego dieną, suburdami visas priešmokyklinio ugdymo grupes – ,,Debesiukų“, ,,Kregždžiukų“, ,,Smalsiukų“ – į vieną bendrą kūrybinį projektą ,,Žiemos istorija“. Vaikai, pilni entuziazmo ir smalsumo, džiaugsmingai pritarė idėjai draugauti, kurti, žaisti, tyrinėti, atrasti žiemišką pasaulį kartu.

Projekto esmė – sujungti žiemos džiaugsmą su pažintine ir kūrybiška veikla. O jeigu sniego už lango nėra? Mes jį galime pasigaminti. Tad sausio 16 dieną, priešmokyklinukus, (mokytoja metodininkė R. Bartuškienė, vyresnioji mokytoja L. Galinaitienė) pakvietėme į atvirą teminę kūrybinę ugdomąją veiklą paminėti tarptautinę Sniego dieną. Didelėje komandoje vaikams teko mokytis ne tik dirbti kartu, bet ir kurti džiaugsmą vienas kitam per bendras veiklas. Aktyviai veikdami mokiniai ne tik robotuku ,,Bee-bot“ atkodavo raides, skaitė žodžius, stebėjo filmą apie snaigės gyvenimą, klausėsi sniego girgždėjimo, išsikarpė snaiges, kūrė snaigių šokį pagal  kompozitoriaus A. Vivaldžio muziką, bet ir pasigamino dirbtinio sniego: lipdė, konstravo pilis, tvirtoves, džiaugėsi naujais potyriais. Ši iniciatyva skatino vaikus mokytis bendradarbiauti, tartis, išklausyti vieni kitų nuomonės, ieškoti bendrų sprendimų ir kartu įgyvendinti kūrybines idėjas.

Projektas neapsiribojo vien žaidimais – jis kvietė vaikus atrasti žiemos paslaptis per tyrinėjimus ir eksperimentus. Vaikai stebėjo gamtą, eksperimentavo su  ledo kubeliais, aiškinosi temperatūros įtaką augalams, gyvūnams, pažino sniegą iš enciklopedijų, filmų, mokėsi užauginti druskos kristalus. Vaikai rinko informaciją, analizavo duomenis, darė išvadas ir atrado ryšius tarp gamtos reiškinių.

Šiuolaikinės technologijos tapo dar vienu pagalbininku – vaikai mokėsi naudotis Bee-bot robotukais, išmaniaisiais ekranais, kompiuteriais ir kitomis skaitmeninėmis priemonėmis, kad tyrinėjimas taptų dar įdomesnis ir interaktyvesnis.

Šis projektas ne tik džiugino, bet ir ugdė vaikus: jis skatino jų kūrybiškumą, smalsumą, norą mokytis ir atrasti. Vaikai suvokė, kad  žiema ne tik  žaidimų ir pramogų metas, bet ir galimybė pažinti pasaulį bei suprasti  gamtos dėsnius.

Džiugu, kad tarptautinio eTwinning projekto „Švarus vanduo“, kuriame dalyvauja „Debesiukų“ grupės bendruomenė, veiklų idėjos organiškai susiliejo su projekto „Žiemos istorija“ veiklomis. Tai puikus integracijos pavyzdys, skatinantis kūrybiškumą ir tarpdalykinį mokymąsi.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė  Rita Bartuškienė

 

Skip to content